czwartek, 2 sierpnia 2012

Gust muzyczny - jedni go mają, inni nie. Ja należę raczej do tej drugiej grupy. Nie przepadam za muzyką "popularną" (nie wiem jak inaczej ją określić). Postanowiłam wrzucić na bloga kilka piosenek, które zapisały się ostatnimi czasy w mojej pamięci. Nigdy nie ukrywałam faktu, że podczas pisania inspiruję się muzyką. W rzeczywistości, to ona stanowi mój główny motor, napędzający wyobraźnię. Zastanawiam się, czy za parę miesięcy będę się śmiała z tego zestawienia, czy wrócę do niego z sentymentem. Kolejność uwtorów jest przypadkowa, tak jak prawie wszystko w moim życiu.

1. Na pierwszy ogień idzie Hadouken z Mic Check. Jedna z moich ulubionych piosenek przy której biegam i ćwiczę. Zawsze daje mi niezłego kopa energii. 2.Rinocerose - Cubicle. Uwielbiam wrzaski wokalisty i ten minimalistyczny teledysk. Jedna z dziewczyn dowodzi tego, że nawet w ceratowych spodniach można wyglądać seksownie. 3.The Kooks - Junk of the Heart. Uwielbiam sprzątać przy tej piosence. Zawsze nastraja mnie pozytywnie do życia. 4.I Am Arrows - "Green Grass" - wakacyjny hymn 2012. Idealna do słuchania, kiedy leży się na plaży, albo leni się na leżaku w przydomowym ogródku. 5.Don Diablo feat Dragonette - Animale. Jedna z najbardziej niepokojących piosenek. Świetny tekst, genialny teledysk. 6. Plagiat - Bunt. Zdecydowanie najważniejsza piosenka tego roku. Genialny zespół, genialna nuta i najcudowniejsza wokalistka! Choć kocham wiele ich piosenek, ta jest dla mnie wyjątkowa ze względu na przewrotny refren. 7. Arctic Monkeys - Evil Twin. Nie jest to jakaś wielce ambitna muzyka, natomiast mam z tą piosenką dość miłe wspomnienia i zawsze wywołuje u mnie przyjemny dreszczyk. 8. Juliette Lewis And The Licks - Hot Kiss. Kobieta w różowych leginsach i pióropuszu na głowie? Biorę ją bez zbędnych pytań. 9. The Used - The Bird And The Worm. Genialna, pełna napięcia i tajemnicy muzyka. Właściwie to bardziej niż piosenkę lubię klimat, który buduje. 10. Eisley - Marvelous Things. Piosenka przy, której często czytam i piszę. Nie jest wybitna, ale za to skradła moje serce. Pobudza wyobraźnie i przenosi mnie do innego świata. 11. Faithless - Miss U Less, See U More. Ta piosenka jest już bardziej znana. Słowa refrenu to miód dla mego serca. Tekst jest tak piękny, tak inny od tej papki serwowanej na MTV, że nie sposób go nie kochać. 12. Chase & Status - Time ft. Delilah. Zaczęłam jej słuchać niedawno i od razu ją pokochałam, mimo że nie jest to mój ulubiony rodzaj muzyki. 13. Totally Enormous Extinct Dinosaurs - "Garden". Czy można zakochać się w piosence z reklamy? Owszem. 14. Chemical Brothers - Container Park. Czy można zakochać się w piosence z filmu? Tak! 15. Massive Attack - Paradise Circus. Kolejna piosenka, która przyprawia mnie o ciarki na całym ciele. 16. Mela Koteluk - Melodia ulotna. Cudowna, piękna i jakże ulotna melodia. Była moją inspiracją podczas pisania ostatniego opowiadania. 17. The Cinematic Orchestra - To Build a Home. Piosenka, przy której można płakać, kiedy świat wydaje się niesprawiedliwy i zły. 18. Infected Mushroom - Heavyweight. Piosenka tak dziwna i przerażająca, że nie sposób jej nie pokochać. 19.The Strokes - Reptilia. Nakręcam się od pierwszych dźwięków tej piosenki. 20. Artur Andrus - Glanki i pacyfki . Niespodziewana wylądowała w moich ulubionych. Jej przesłanie urzekło mnie od pierwszej chwili, choć sam utwór nieco kuleje.

2 komentarze:

  1. Mój Boże. Nie mam pojęcia jakim sposobem te perełki ukryły się przed moim czujnym okiem - które wertuje wszystkie strony YouTube - i uchem - które wyłapuje każdą najcichszą nutkę dobiegającą z radia. W każdym razie, dzięki Ci wielkie za pokazanie mi tych cudeniek, które bez wątpienia wzbogacą moją listę Ulubione na kanale YouTube ;) Jest jednak pewna kwestia, którą muszę natychmiast zweryfikować, bo maltretuje moje oczy nieubłaganie! Mianowicie jest błąd w drugim zdaniu: chciałaś chyba napisać, że należysz do tej PIERWSZEJ grupy. Innaczej być nie może. Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję, ale dalej utrzymuję, że jestem w drugiej grupie. Czasem słucham tak tandetnych piosenek (kpop i jpop), że aż się mózg potrafi zawiesić i zaczyna działać ponownie dopiero po restarcie^^'
    Cieszę się, że znalazłaś tu coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń

 

Sample text

Sample Text

Sample Text